Salafister. Skrid dog til Shariastan!

Af Naser Khader 131

Jyllandsposten bragte i søndags en historie om salafister i Danmark. De interviewede to unge salafister på Nørrebro – salafisme er en meget ekstrem for for islamisme. Den ene var konvertit, og den anden, Adnan Avdic, er tidligere tiltalt – men blev dog frikendt – i terrorsagen fra Glostrup. Begge havde de været på gaden under valgkampen og opfordret danske muslimer til ikke at stemme. Artiklen var fyldt med chokerende udsagn. Bl.a. kunne man læse, at de håber, at alle danske soldater, der kæmper for demokrati i Afghanistan, kommer hjem i en kiste, og at Kurt Westergaard burde blive slået ihjel (Det vil de dog ikke gøre, fordi Danmark ”endnu” ikke har et flertal af muslimer (læs: salafister!).).

Jeg synes, at disse udtalelser var noget af det mest modbydelige jeg har læst. Og det undrer mig, at man kan opfordre til vold, og aktivt bekæmpe vort samfund på denne måde, uden at myndighederne kan skride ind. Det undrer mig, at man kan blive stoppet på vej på en fisketur, og blive sigtet efter knivloven, fordi man er i besiddelse af en fiskekniv, eller at man kan blive retsforfulgt for at sende penge til Hamas, men at det ikke koster noget at proklamere, at alle danske soldater, der kæmper for frihed herhjemme og i udlandet, bør slås ihjel!?! Der MÅ simpelthen være nogle paragraffer, man kan komme efter dem med. Det er total disrespekt for soldaterne og deres pårøende. Især de pårørende som har mistet et barn, en bror, en kæreste eller en ægtefælle.

Lige siden det arabiske forår begyndte, har salafisterne været på tilbagegang i de arabiske lande, derfor søger flere og flere til Vesten for at hverve folk. Rent logisk kan jeg selvfølgelig godt forstå, at man søger derhen, hvor det er lettest, at få folk til at bakke op om ens sag, men jeg forstår simpelthen ikke, hvad man laver i Danmark, hvis man hader demokratiet så meget? Folk dør hver eneste dag i de arabiske lande, fordi de kæmper for den frihed, vi har her i Danmark.

Da jeg under valgkampen var rundt til forskellige debatter i Københavns Omegns Storkreds, var jeg også ude på VUC Vestegnen. Her er salafisterne meget aktive. De var også et meget forstyrrende element under debatten. De afbrød og havde ingen respekt for debatkulturen. De hænger plakater og andet antidemokratisk materiale op med den hensigt, at hverve nye unge til deres sag. Det er dybt problematisk, at de opererer ude på landets uddannelsesinstitutioner. De går efter de unge, der mangler støtte og et fast holdepunkt. Det er meget sårbare unge mennesker, som, fordi de har brug for støtte, er tilbøjelige til at tage imod et hvilket som helst tilbud om fællesskab.

Hvis man hader Demokratiet så meget, som disse unge mænd giver udtryk for, har man simpelthen ikke noget at gøre i Danmark, hvis man ikke er forfulgt eller på anden måde i fare i sit hjemland. Derfor ville jeg også opfordre disse tosser og deres ligesindede til at forlade Danmark! Så kan de kæmpe for et Shariastan et andet sted.

Og mens de så skrider hjem til Shariastan, må vi kæmpe for at få antidemokraterne ud af de danske uddannelsesinstitutioner, for det er essentielt i kampen mod ekstremisme og yderligtgående holdninger, at vi får sat en stopper for rekruteringen af nye medlemmer. De skal ud af uddannelsesinstitutionerne og deres indflydelse skal stækkes. Men det forudsætter at uddannelsesinstitutionernes ledelse, lærere og elever giver disse antidemokrater modspil.

Efter et debatmøde på VUC Vestegnen fik jeg følgende “hilsen” fra en studerende – en “hilsen” som illustrer problemstillingen:

“Hej Naser. God indsats fra din side på VUC Vestegnen idag. Var forfriskende med en der turde sige noget til bare en af de meget rabiate mennesker der går på på skolen/bor herude af (til en af dem der blev ved med at råbe, hvor du sagde at det bl.a. var derfor vi sgu have test ang. indfødsret). De er en stor og ikke lille gruppe, men det lukker mange bare øjnene for og det er en af grundene til at vi har det samfund vi har idag, mener jeg. Denne besked er selvfølgelig “anonym“”

Jeg svarede: Hej XX,
Tusind tak for opbakning. Jeg er så træt af denne gruppe. De skal bare have modspil.
Mange hilsner Naser

Og han svarede følgende:

Hej Naser. Tak for dit svar. Jeg er helt enig, problemet er jo bare fx i Albertslund, at folk tør ikke sige dem imod pga. de konsekvenser det vil få. For nogle muslimer kan det måske føre til udstødelse og for etniske danskere, fysisk vold. Jeg mener det ville hjælpe utroligt meget, hvis folk på venstrefløjen stoppede med at lukke deres øjne for den omverden vi lever i og demokratiske muslimer i større grad, sagde nej overfor disse rabiate grupperinger. De går endda rundt og hverver folk på skolen, men lærene vælger tydeligvis at se igennem fingrene med det, hvilket jo er skandaløst. Samtidig har vi EL og SF der fx på valgmødet bare giver samfundet skylden og siger det folk i salen vil høre, hvilket de nok desværre får mange stemmer på.”

http://www.bt.dk/danmark/naser-khader-raser-de-er-syge-i-hovedet

131 kommentarer RSS

  1. Af Inger-Marie Tryde Martensen

    -

    Kære Naser
    Tak for dit indlæg! Ja, udtalelserne fra salafisterner er meget rystende. Jeg spænder fra raseri til afmægtighed overfor disse modbydelige mennesker, deres observans og danskere der lader stå til fordi religions og kulturkortet trækkes. Men jeg MÅ tro på at vores samfund kan overvinde salafisternes tankegang. Som gammel tingbjergenser kan jeg dog godt blive rigtig ked af det og urolig for de børn og unge mennesker der bor i Tingbjerg… og ikke mindst for kvinderne i Tingbjerg. Salafisterne har rent geografisk været smarte i deres valg af geografisk udgangspunkt. Tingbjerg er jo nemt overskueligt, en lille enklave hvor det er nemt at patruljere og holde øje med at sharialoven nu bliver overholdt. Hmmm – hvordan skal vi gribe det an???? Jeg var i min Tingbjergtid meget optaget af det lokale foreningsliv, var formand for kulturforening osv. men alt muligt godt, kan det stå distancen overfor disse mørkemænd og deres hvervning af unge mennesker??? – Pt. lige lidt modløs, men en fighterspirit kan dog godt opdrives 🙂 Tak igen for dine mange gode indlæg!

  2. Af Scarlet P Jensen

    -

    @ t. petersen: Hvis jeg kender muslimerne ret, så har de tænkt sig at håndhæve sharialoven med vold og magt og især trusler om vold og magt, alt imens de overfor omverdenen lader som om, at de blot missionerer. Med en integrationsborgmester, der selv konstruerer sin virkelighed helt uden at konsultere virkeligheden, bliver det en smal sag for dem.

  3. Af Scarlet P Jensen

    -

    @ t. petersen: Hvis jeg kender mu sli merne ret, så har de tænkt sig at håndhæve sh ar ia loven med vold og magt og især trusler om vold og magt, alt imens de overfor omverdenen lader som om, at de blot missionerer. Med en integrationsborgmester, der konstruerer sit verdensbillede helt uden at konsultere virkeligheden, bliver det en smal sag for dem.

  4. Af S Rasmussen

    -

    Hvis du er venstrefløj er du naiv, umoden, uproduktiv og bange.
    Skrevet af S Rasmussen, 18. oktober 2011 kl. 14:48

    Kære Frank Leegaard du er givet selv venstrefløj og dermed enten naiv = et positvt sødt menneske med meget lidt kompetence og erfaring bag ørene, umoden = ditto, uproduktiv = ansat i den kommunale verden uden produktion om manuelle funktioner eller under uddannelse eller på anden måde på offentlig forsørgelse og bange = bange og givet medløber fordi, hvad siger de andre naive medløbere. På mange arbejdspladser tør folk ikke oplyse hvad de stemmer på for alle de ‘gode’ bange humanister.

  5. Af Tina Kjær

    -

    Det er chokerende at så mange er enige i dine simple udsagn.
    Hvordan kan du sige at man burde straffe mennesker for deres udtalelser, er det ikke denne ytringfrihed du så flot forsvarede da det drejede sig om muhammed tegnerne? Denne ytringsfrihed gælder kun sålænge det drejer sig om DF synspunkter?
    Jeg synes at du skulle prøve at skifte parti ved næste valg – 3. gang er lykkens gang – til DF.
    Jeg kan også se at du er “stud.theol” & dette passer jo som bekendt rigtig fint til dette parti.
    Jeg skal pointere, for god ordens skyld, at jeg er ikke på nogen måder sympatiserer med salafister eller lignende, men NK’s synspunkter er simpelthen for billig købte…

  6. Af Ulla Nielsen

    -

    Salafisterne er kun farlige, hvis de kan hverve tilhængere og/eller folk er bange for at anmelde dem, hvis de begår vold eller truer med vold.
    Nogle bliver sikkert forført af dem, men mon ikke de fleste vil se dem nærmere som fantaster og bøller end som Guds gave til menneskeheden?
    Men det kunne være værd at høre mere om, hvad der gælder i England, hvor der efter sigende er områder, hvor “sharialoven” hersker. Hvad vil det sige? Gælder britisk lov ikke på britisk område? Eller har Storbrittannien afgivet en del af sit territorium, som imamerne kan boltre sig på?

  7. Af Tom Romdal

    -

    Thomas Larsen skriver:
    “Mon ikke den rigtige forklaring starter med B og slutter på istandsloven?”

    Lol.
    Jeg mener nu de her fyre får al for megen medie-omtale, jeg tror de er riiiigtig glade for al den TV-tid de har fået næste gang de står og hænger plakater op.
    Lad dem rådne op, der er ingen fornuftige muslimer som gider høre på dem.

    Hvad udtalelserne om de danske soldater angår, så må vi som dem der har magten i landet tillade enorm spændvidde af disrespekt(?) for magten fra egne borgere. Det er helt legitimt at modarbejde de danske krige – som det var legitimt at modarbejde Vietnamkrigen i USA.
    Hvis de ikke er danske statsborgere, så hæld dem ud.

  8. Af Tom Romdal

    -

    Læste igen hvad Naser skriver:
    ” de håber, at alle danske soldater, der kæmper for demokrati i Afghanistan, kommer hjem i en kiste”
    og
    “Der MÅ simpelthen være nogle paragraffer, man kan komme efter dem med. Det er total disrespekt for soldaterne og deres pårøende”

    Men disrespekt er ikke ulovligt i DK. I modsætning til feks. ulovlig hate speech som at sige man håber at nogle vil gøre det samme ved muslimerne som ved jøderne, som folk er dømt for, så er de her salafisters had rettet mere konkret. Nemlig mod de folk som aktivt deltager i en krig. Og de opfordrer ikke direkte til vold.

    Men hvis de opfordrer til drab på Kurt Westergård e det delsvfølgelig noget andet, det må give fængselsstraf.

  9. Af Tom Romdal

    -

    PS

    Som en pendant til det med soldaterne.

    På Jyllandspostens blogs igår skrev en person at han håbede at min kone og døtre ville blive voldtaget og/eller dræbt, whatever.
    Det er jo ikke en direkte opfordring til vold, men ihvertfald “disrespekt”. Jeg har klaget over indlægget, men JP mener åbenbart ytringsfriheden er vigtigere på det punkt.

    Der vil jeg sige at de som ønsker død over soldaterne dog har en politisk pointe, som de har ret til at fremføre.

  10. Af Tom Romdal

    -

    PPS To foregående indlæg fra min hånd er ikke frigivne….. tåbeligt system.

  11. Af t. petersen

    -

    @Scarlet P Jensen

    – Jeg tror ikke du kender muslimer ret. At sige et, og gøre noget andet er alment menneskeligt. Bare spørg Paulus eller politikerne.

  12. Af S Rasmussen

    -

    ‘Sjovt at høre en salafist på TV’ ?

    Nej!

    salafist ser ud som lort.

    salafist lyder som lort.

    Men tag ikke fejl.

    salafist er lort.

    Er den ved at sive ind du unge naive blogger Frank Leegaard. Med dine 17 år er du tilgivet. Men husk at få en uddannelse.

  13. Af Knud Madsen

    -

    Hvor længe skal ens indlæg være under behandling???

  14. Af Poul Solrart Sorensen

    -

    NEJ Naser!!!
    Den frihed, som vores soldater kæmper for er, at alle i dette land kan sige og tænke hvad de vil og vi skal ikke have nogen paragraffer, som vi kan komme efter dem med.
    – Jeg syntes, at vores samfund skal svare salafisterne igen præcis, som vi skal svare alle andre religioner igen, der missionere med religiøse begrænsninger eller som ligestiller alle soldater som dræbere. Det er eksempelvis også kristne sekter, der mener, at jesus stod for pasifisme og alt krig er forkert – skal vi også sende disse mennesker skal
    passifist-jesus-stan ???
    – Eller har vi ret til og sige hvad vi vil?
    Jeg er stærk tilhænger af den hjælp vi giver Libyen og jeg mente oprindeligt, invasionen af Afghanistan var nødvendig for, at stoppe alkayda – i dag håber jeg som de fleste, at vi snart kan trække vores soldater hjem.
    Vi skal ikke lave love, der styre hvad befolkningen må tænke, fordi så er alt tabt…så er Danmark blevet shariastan.

    PS Måske hader salafisterne ikke Danmark, så meget som de mener, at de elsker deres gud….
    – Det nytter ikke, hvis vi vil føre en dialog, men bare om noget andet end det, som det handler om.

  15. Af Bo Jensen

    -

    Naser for søren….ser du ikke at du netop gør dig selv til fundamentalist med den type retorik…tsk…tsk…det her er jo spin for begyndere Naser. Op på hesten igen gamle dreng.

  16. Af Martin Larsen

    -

    Flot indlæg Naser! Jeg har stor, stor respekt for dig. Disse mennesker skal væk og ud af det danske samfund og det kan kun gå for langsomt.
    (en person, der markerer sig om og om igen i stort set alle blogs – hedder iøvrigt “Frank Leegaard” – jeg har et stort ønske, der hedder at PET kigger ham lidt efter i sømmene. Han er nok den eneste, der ikke er 100% enig med dig i denne gode artikel.

  17. Af Martin Larsen

    -

    Okay, PET skal nok også tage en “Tom Romdal” med som skriver at “man kan have en politisk pointe m.h.t. soldaterne i ligkister”!!!!!!! Jamen, hvad ER det for mennesker der findes iblandt os demokratiske danskere?

  18. Af Iver Herman Peitersen

    -

    Tom Romdal, en politisk pointe….som Breivik?

    Javist, hvorfor er jeg ikke overrasket?

    Hvad er det lige for et parti Tom Romdal er tilknyttet?

    Jeg begynder at fatte en form for sympati med knægten når jeg læser Tom Romdals pladder.

  19. Af K Nielsen

    -

    Hvad ernærer disse salafister sig af.
    Egen forretning eller offentlig ydelser????

    Jeg vil da være meget ked af hvis disse mænd er offentlig understøttet, til at lave deres propaganda.

  20. Af Jens Hansen

    -

    Nå. Så har Khader igen fundet en storm i et glas vand. Som han vel forventer han kan bruge til at score et par billige point. Khader er populist. Han vil så gerne lefle for højrefløjen. Men fremstår som altid forpjusket og naragtigt.

  21. Af Søren Vendelboe

    -

    Enig Naser Khader de salafister er nogle farlige mennesker som ikke bør have nogen albuerum i det danske samfund.
    Så lige Martin Larsen lad du PET om deres arbejde.
    De har ikke brug for en armatør som dig.
    Iver Hermand man kan da ikke have sympati for en der begik massemordene i Norge.”Det er der da ikke noget der kan undskyldes.”

  22. Af s rasmussen

    -

    Naser for søren….ser du ikke at du netop gør dig selv til fundamentalist med den type retorik…tsk…tsk…det her er jo spin for begyndere Naser. Op på hesten igen gamle dreng.

    Kære ovenstående citat/Bo Jensen, 19. oktober 2011 kl. 14:50

    Enig og du har ret.

    FÅ DET LORT UD AF DK. længere er den ikke….
    ikke så meget retorisk shit. UD MED LORTET…. er der nogen der vil have det lort. de nassende aber…
    ok de radikale og enhedslisten men ellers?

  23. Af s rasmussen

    -

    Kære blog deltager
    I mit arbejde ser jeg hvor meget plat det danske samfund udsættes for. Ikke ret mange ved hvad der foregår. Hvis en almindelig hr og fru jensen så hvad er sker af plat med skat, overførsel, kriminalitet, tolkebistand, pensions snyd etc. der sker så er der mord i luften. Ikke endnu men det kommer. og udgiften er lavt sat 22.000.000.000 p.a.
    netto. – kan du følge mig? vi taler millarder venner ikke millioner.

  24. Af Rolf Rasmussn

    -

    Kvajpander.

    Salafisterne skulle have kaldt sig Valkyrier. Så havde de fået medieopbakning

    .

  25. Af Sara A.

    -

    Fis med dig tossede Naser du er jo så inkompetent som man kan blive- du kan ikke engang finde ud af dansk.

    Hvis de skal ud bør du ryge med! – Plads til alle uanset holdning eller religion.

  26. Af Steffen Frederiksen

    -

    “Kære Frank Leegaard du er givet selv venstrefløj og dermed enten naiv = et positvt sødt menneske med meget lidt kompetence og erfaring bag ørene…”
    Skrevet af S Rasmussen, 19. oktober 2011 kl. 11:51

    Hvad gavner disse personangreb denne debat? Synes du måske ikke at forskellige ståsteder i det politiske spektrum er et essentielt parameter for en nuanceret og frugtbar debat? Jeg ser ingen relevans i dit indlæg.
    I dette mindste har Frank noget at sige.

  27. Af Frank Leegaard

    -

    @ S Rasmussen, 19. oktober 2011 kl. 11:51

    Bange? Næppe.

    Du skriver jo ikke med et skvat der ikke tør skrive sit fulde unikke navn. 🙂

    Nåe ja. Alt det andet er så også ramt totalt ved siden af, udover at jeg måske kunne finde på at stemme på et parti til venstre for Venstre.

  28. Af Frank Leegaard

    -

    @ Steffen Frederiksen, 19. oktober 2011 kl. 23:19

    Tjae ,. Rasmussen udstiller jo sådan set bedre sin egen uformåen end nogen af vi andre kunne gøre.

    Argumentets kraft ejer han i alle fald ikke.

    Men han jo tydeligvis bange…

  29. Af Frank Leegaard

    -

    @ Iver Herman Peitersen, 19. oktober 2011 kl. 17:13

    Man skal da være både blind og døv og dum, hvis man ikke kan forstå at en besættelse af et andet land, giver modtryk.

  30. Af Frank Leegaard

    -

    @ Martin Larsen, 19. oktober 2011 kl. 16:35

    Bare rolig Martin. Der var en anden moddebattør tilbage i tiden. Han mindede en del om dig. Han mente så jeg var “agent provocateur” for FET.

    Nåe – jae .. og så var jeg med til at sende “stråler” :-O

  31. Af Frank Leegaard

    -

    @ Martin Larsen, 19. oktober 2011 kl. 16:35

    Hvis du er lige så “bange” som Rasmussen, kan i evt slå jer sammen om en henvendelse til både FET, PET og evt Menneskerettighedsdomstolen i Strassbourg.

  32. Af georg christensen

    -

    Fuldstændig enig med dig “Naser Khader”, her er virkelig nogle Idioter, som der er grund til at udvise til Shariastan,Iran eller Saudiarabien. Her behøver vi ikke, at diskutere så længe.

    Hvis det danske system ikke passer dem, er de velkommen til at forlade det.

    NB: Religøse tosser, har vi i forvejen nok af, og behøver ikke importere flere.

    Hilsen: Ateisten

  33. Af Preben F1 JensenJ JensenH

    -

    Hallo, hallo, glemmer de fleste her ikke at de ekstreme tilhængere af ‘fredens religion’ er en del af berigelsen, altså BERIGELSEN!

    Bare spørg marianne jelved, margrethe vestager, zenia stampe og johanne schmidt nielsen, de kan alle fire bekræfte at det er berigelse det handler om.

    Så gyldne tider venter forude. Takket være de radikale og deres medsammensvorne vil vi alle snart stå i berigelse til halsen, eller op over hovedet.

  34. Af Preben F1 JensenJ JensenH

    -

    Nå, må man nu heller ikke være ironisk?

  35. Af Preben F1 JensenJ JensenH

    -

    Eller må man ikke være enig i noget?

  36. Af Morten L

    -

    Hvad med man lavede en “udvekslings aftale” med Saudi Arabien eller Iran. Heri aftaltes det at det blev muligt at udveksle danske rabiate muslimer med moderate muslimer fra disse lande.
    Så kunne de rabiate muslimer der ønsker at leve under sharia og et totalitært styre gøre det og dem der i dag lider under sådanne styreformer, kunne komme til DK og nyde demokrati og frihed.

    Men Saudi og Iran vil sku nok heller ikke have disse rabiate muslimer, uvidende og uuddannede som mange af dem er.

  37. Af Søren Vendelboe

    -

    Salafister er nogle personer som ikke skal have nogen indflydelse på de muslimer som lever her i Danmark og yder deres til samfundet.

  38. Af Gert Hansen

    -

    Hold nu op Khader med dit Salafist fis – hver gang en muslim ytrer sig lidt anderledes – så vil du og Villy bede dem om at skride ad helevdes til. Og det er jo det eneste du og Villy siger – og så sker der ikke mere. Næ Khader – du og andre sammen med vores nye såkaldte socialminister Karen skal ændrer TONEN overfor disse Salatister og Hits Butza Butza – og tale meget mere pænt til dem – samt byde dem rigtig hjerteligt velkommen i det danske samfund og ikke som nu – hvor den lille fregnede Karen fra social- og integrationsministeriet bare skælder dem ud hele tiden. Ved bare at forandre TONEN i debatten – bliver disse muslimer så danske så danske – og vil stille og roligt glide ind i det danske samfund. Husk nu at dæmpe Tonen – Khader – Villy – Karen og resten af den røde blok overfor denne brogede folk af velmenende og uskyldige islamister.

  39. Af Jan Sørensen

    -

    Det er ærgeligt, at Naser ikke er på tinge mere.
    Der skal ydes hård modstand mod disse salafister og shariafanatikere, der ikke tror på demokratiet, udover hvad dette kan give dem af overførselsinskomst.
    Det er jo ikke til megen gavn for samfundet, at man kun kan to bøger udenad, Koranen og bistandsloven.

  40. Af Annette O.

    -

    Kære Naser,

    Godt indlæg! Jeg kender andre, der som dig er glade for i dag at bo i Danmark og de muligheder det giver, men møder modstand typisk fra unge, der er født og opvokset i Danmark og derfor har et noget idylliseret billede af deres “hjemland”. Deres reaktion har også været “jamen, det var jo det vi flygtede fra…Så tag dog tilbage, hvis du mener, det er så fantastisk!”
    Og selv om jeg er imod, når vi eksporterer “miljøfarligt affald” ;-)…tror jeg ligesom dig heller ikke at nogen bliver særligt lykkelige her i Danmark – hverken salafister eller andre – hvis ikke vi kan blive enige om ting: at Demokratiet er kommet for at blive.

  41. Af Rebecca S.

    -

    Det er da yderst let at forstå, hvorfor ekstremister søger til DK. De er da komplet ligeglade med demokrati – eller rettere: de foragter det. De kommer, fordi her er nemt at være, ingen blander sig i deres gøren og laden, kommunen (læs:skatteborgerne) klarer forsørgelsesgrundlaget, de venstreorienterede og de radigale klarer de politiske knaster, medierne leverer offerhistorier, resten klarer EU, og modstandere af hele dette politiske gøgl sættes ud på sidefløjen med prædikatet landsbytossede xenofober. Så er den ged barberet.

  42. Af O. Nielsen

    -

    Hvad er den reelle forskel på at være salafist, islamist, muslim eller tilhænger af HUT? Er der nogen? I givet fald, hvorfor ser vi da ingen gå på gaden og demonstrere for at nogen har taget deres religion som gidsel?
    Hvorfor siger de ikke fra, istedet for at give DF, danskerne og tonen skylden for alt der sker. Tag jer dog sammen og tag ansvar for jeres eget private liv!

  43. Af Gert Vinther

    -

    Salafister og dansk pænhed.

    Godt at du til stadighed holder fokus på angreb på demokrati og danske værdier, Naser!

    Selvfølgeligt skal salafist-bavianer og lignende skride ud af et land, de ikke kan fordrage, og med hjælp fra Saudi Arabien, kan det vel ikke være noget problem at lave en indhegning til dem et eller andet sted i den saudiske ørken. Så kunne de gå og hygge sammen med andre vildfarne mænd, da det nok er tvivlsomt, hvor mange kvinder, der ønsker at gøre dem selskab, med en sandsynlig samling øretæver, hvis de ikke lige kan finde ud af at opføre sig på “salafistisk”.

    Den danske model er OK på det politiske plan, men på gadeplan er vi rene amatører. Vi vælger konsekvent at vende hovedet den anden vej, hvis vi ser nogle i bybilledet, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Og helt sikkert er der ingen, der skal have klinket noget, hvis det drejer sig om araberdrenge. Bortset fra bø-tosser som undertegnede. Folk flytter sig helt ukritisk i kassekøer, og tør ikke bede dem om at flytte sig, hvis man har brug for at komme forbi. Det har desværre givet nogle det indtryk, at man kan opføre sig helt som det passer een. Og det er HER balladen starter. De skal ikke have den opfattelse, at man kan tillade sig hvad som helst, fordi man tilhører en bestemt befolkningsgruppe. Og som sagt før: Behandl dem som alle andre; sig dog” hej!” i stedet for at glo væk, sig dog:” gider du lige flytte dig?” etc. i stedet for bare at lade som om de ikke er der. Det har altid været sådan, at især unge mennesker ønsker at blive set – ikke overset. Så på den bane er det trods alt bedre med negativ opmærksomhed end ingen opmærksomhed… Så hvis vi standser fødekæden af potentielle rabiate DER, ville de miste meget terræn. De resterende, der er helt uden for rækkevidde, skal bare have af grovfilen, med alt hvad vi kan komme efter dem med. Både som samfund og ude på gaden. JEG har tænkt mig at fortsætte med at opføre mig lige som det passer mig inden for de grænser dansk lovgivning giver plads til, OG forsvare mig mod indblanding fra rabiate tumper med alt, hvad den danske lovgivning åbner mulighed for. Hvad med DIG?

    Og hvis nogen skulle finde på at trække racismekortet, skal jeg lige nævne, at jeg i årevis har haft arabiske venner. Men af en slags der vil det danske samfund på en positiv måde.

  44. Af C Lillelund

    -

    Mit indlæg – hvor jeg sagligt argumenterede for at selv salafister har ytringsfrihed i Danmark – har nu være ‘under behandling’ i halvandet døgn!!!
    Indlægget indeholdt kun sobert sprog og ingen stråmænd eller nedsættende generaliseringer.
    Hvor længe skal indlægget endnu være under behandling?

  45. Af C Lillelund

    -

    Der skal naturligvis slås ned på enhver form for selvtægt, trusler og selvbestaltet retssystem. Det er ulovligt og skal straffes i henhold til dansk lov. MEN ytringsfriheden er universel og gælder selv de selvproklamerede salafister. Det er præcis det, der er demokratiets styrke. Man må sige selv de mest vanvittige ting – også at man ønsker danske soldater døde, hvor ubehageligt det end må forekomme.Grænsen går ved opfordring til – og udøvelse af – vold for politiske ekstremister af enhver slags.

    Salafisterne skal mødes med argumenter, ligesom der i det hele taget skal argumenteres for værdien af det danske folkestyre og retssystem blandt alle danske borger – ikke mindst de unge.
    At retsforfølge personer for deres holdninger og ytringer alene går til gengæld fuldstændig imod demokratiets ånd og grundprincipper.

  46. Af Gert Vinther

    -

    “Prøvning”

    Nej, det kan åbenbart tage lang tid at blive godkendt her på siden. Har prøvet det førher. Men det ville være rart med en forklaring på, hvad ved ens indlæg, man synes ikke kan godkendes.

  47. Af Rebecca S.

    -

    Tjaaa – MIT indlæg har været under behandling fra kl. 11.30. Kunne være rart at få en forklaring.
    Venlig hilsen

  48. Af Jesper Ostergaard

    -

    Disse salafister hader alt ved Danmark og vesten, bortset fra den vestlige opfindelse socialhjælp, som de lever af.

  49. Af Gert Hansen

    -

    Hvor blev mit indlæg af vedrørende en mere venlig tone overfor muhamedanerne – Salatister og Hitz- Butza-Butza – især fra den meget naive socialminister?

  50. Af Frank Leegaard

    -

    @ C Lillelund, 20. oktober 2011 kl. 12:31

    Tænk dog hvis ytringsfriheden fik frit løb her på Berlingske.

    Mon ikke Khader & Co satser på at dit indlæg – hvis og når det bliver frigivet, drukner i “gamle indlæg”

Skriv kommentar

Du skal være logget ind logget ind for at skrive en kommentar.